SKANDAL U ŽELJEZNICAMA Ministar Butković svojevoljno donio odluku o smjeni šefa HŽ Carga

Jure Miskovic / CROPIX

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zatražio je smjenu direktora tvrtke HŽ Cargo Gordana Žurge i to bez sazivanja Skupštine nego samo ovjerom te njegove svojevoljne odluke kod javnog bilježnika i bez pečata ministarstva. To je potez koji se nikada do sada nije dogodio i, naravno da pobuđuje sumnju u ministrove namjere.

Nakon toga je Žurga uputio dopis predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću u kojem je zatražio objašnjenje i razloge za takvu svoju smjenu jer se, pravno gledajući, o tome trebalo razgovarati na Skupštini. Pojašnjenja radi, Žurga se obratio predstavniku vlasnika jer je tvrtka HŽ Cargo u državnom vlasništvu.

 



No, sazivanje Skupštine je vješto izbjegnuto, a o odluci o opozivu Gordana Žurge, kako se neslužbeno doznaje, trebalo se raspravljati na današnjoj sjednici Vlade. Uoči sjednice ministar Butković je rekao kako je razlog smjene to što su tri mjeseca radnicima isplaćene plaće bez doprinosa te što je HŽ Cargu pao promet.

Na upit da se već spekulira s nekim imenima od kojih bi netko trebao naslijediti Žurgu, Butković je potvrdio da je to istina. Kako doznajemo, jedno od tih imena je i Dragan Marčinko, bivši direktor kutinske Petrokemije.

Kako bismo provjerili ministrove navode upitali smo Gordana Žurgu za pojašnjenje.

“Odgovorno tvrdim da minitrove tvrdnje nisu točne. Naime, HŽ Cargo kao i ostale tvrke imaju pravo na Vladine mjere u situaciji koronavirusa, a to smo pojasnili i sindikatu i radničkom vijeću”, rekao je Žurga.

Dodao je kako je Butković tražio njegovu ostavku, ali Žurga na to nije htio pristati. “Još uvijek čekamo stav predsjednika Vlade na dopis koji mu je upućen da se provjeri je li ministar proveo na zakonit način zahtjev za moju smjenu”, istaknuo je Žurga.

Pojasnio je kako su Vladine mjere u situaciju koronakrize koristila i ostala društva, a ne samo HŽ Cargo.

Žurga se osvrnuo i na pad prometa u HŽ Cargu te naglasio kako se pad od 18 posto dogodio zbog koronakrize te dodao kako je, usporedbe radi, u slovenskim željeznicama promet pao više od 30 posto.

 

Čudno je kako se ministru Butkoviću žuri smijeniti osobu koja odlično radi svoj posao, a osim toga HŽ Cargo je ostvarivao odlične poslovne rezultate. To nije privatna već državna tvrtka kojom se upravlja u interesu svih hrvatskih državljana.

Treba napomenuti kako se nikada dosad takve smjene nisu radile bez odluke Skupštine i na ovakav način.

Žurga prijavio krađu goriva

No, očito je problem u tome, kako doznajemo od insajderskih informacija, što je direktor HŽ Carga prije nekoliko dana prijavio policiji krađu goriva na punjenju lokomotiva kao i financijsku štetu koju je tvrtki napravila bivša Uprava.

Zanimljiva je činjenica što ministar ne želi sazvati Skupštinu jer bi morao obrazložiti opoziv direktora HŽ Carga. U kuloarima se priča kako želja za smjenu direktora Žurge dolazi od predsjednika Sindikata strojovođa jer je upravo Žurga uveo kontrolu tankanja goriva.

Postavlja se pitanje može li tehnička vlada uopće provoditi takve odluke i kakav je interes države u smjenjivanju direktora koji ostvaruje odlične rezultate i koji je prijavio kriminalne radnje.

Prema Zakonu o postupku primopredaje vlasti u čl,. 4 jasno je navedeno kako “tehnička vlada ne smije imenovati na dužnost u trenutku primopredaje vlasti”.

U tom se članku nadalje navodi kako “iznimno, Vlada može, u slučajevima kada je to nužno radi osiguranja nesmetanog rada tijela državne uprave ili drugih državnih tijela, imenovati vršitelja dužnosti”.

I na kraju postavlja se pitanje je li Žurgina prijava krađe goriva i nastojanja da se uvede red u Društvu razlog zbog kojeg se ministru Butkoviću toliko žurilo donijeti odluku o direktorovu opozivu bez sazivanja Skupštine? I to čak i po cijenu nezakonitosti takve odluke.

Komentari