SERVISI I RAČUNI: Ovo su vaša prava kada ovlašteni servis ne želi izdati račun

Gotovo tri godine Marijan Lauter bori se za odštetu nakon što je u njegov automobil ugrađen zamjenski motor. Smatra da je prevaren, no serviser mu je nije izdao račun pa nema dokaz o popravku. U ovlaštenom servisu u Bjelovaru tvrde da su oni obavili samo dijagnostiku vozila, ne i popravak.

Zbog dotrajalog motora vozila, Marijan Lauter iz Sirača u ožujku 2019. uputio se svojim Renault Kanguom u ovlašteni Renaultov servis u Bjelovaru.

– Majstor je predložio, remontiranje diza i pumpa je trebalo koštati 4.700 kn, ali je on predložio da se ugradi drugi motor sa 100 tisuća kilometara s kojim više nisam bio zadovoljan. Oni su ugradili motor i dok sam došao kući, procurilo je ulje, priča Marijan Lauter, Sirač.

Sljedeći dan, kaže, vratio se u servis radi reklamacije usluge popravka.



– Tamo su ustanovili da na jednoj gumici pušta ulje. Tamo gdje je curilo ulje, samo su zamazali silikonom, a ulje curi ustvari na turbini.

U svojih 40 godina vozačkog staža, prvi put sam bio u ovlaštenom servisu, na nisam doživio da me ovako prevare.

Na pitanje zašto misli da su ga prevali, Marijan odgovara:

– Zato što nije to motor sa 100 tisuća kilometara. Po dogovoru su morali moj motor meni vratiti, koji je bio original ugrađen. Oni su vratili meni hrpu starih dijelova. To nije taj motor s kojim sam se ja dovezao u servis. Klima više nije radila, a s klimom sam se ja dovezao.

U zamjenu motora uložio je, kaže, 7300 kuna. No račun za to nema.

– Došao sam po auto nakon radnog vremena i nisu mi mogli dati račun. Drugi dan sam ostavio auto, više se nisam ni sjetio računa, nego sam samo razmišljao što ću imati od tog motora i kakav su posao napravili, priznaje.

Ipak, više je puta autokući slao dopise predlažući dogovor o naknadi štete i naknadno tražio račun. Neuspješno. A onda se obratio zastupniku, društvu Renault Nissan Hrvatska, Udruzi za zaštitu potrošača, Državnom inspektoratu, Poreznoj upravi.

– Mi ne ulazimo u to što se on dogovorio oko zamjene motora i šta su dogovarali, ali ulazimo u to da je gospodin Kržak bio dužan i obvezan zakonom izdati račun, kaže Slavko Tremski, predsjednik Udruge za zaštitu potrošača Bjelovarsko-bilogorske županije.

Prema evidenciji tvrtke Renault Nissan Hrvatska, traga o zamjeni motora nema.

– Zaključujemo da je obavljena samo dijagnostika vozila te nisu dogovoreni daljnji zahvati. Stručno servisno osoblje ovlaštenog Renault prodajno-servisnog predstavnika Autokuće Kržak je upućeno u slučaj te stoji na raspolaganju za sva dodatna pitanja vezana za isto, poručuju iz Renault Nissan Hrvatska.

Iz Autokuće Kržak nisu željeli pred kameru, ali u pisanom odgovoru kažu:

– Gospodin Lauter je 28. ožujka 2019. bio na dijagnostici. Samom dijagnostikom je utvrđena neisplativost popravka vozila koje je tada imalo 315.000 km i nije redovno održavano. Prema našoj dokumentaciji, samo je to odrađeno kod nas. Ukoliko je nešto rađeno bez znanja Autokuće, mi se od toga ograđujemo. Nakon prvog prigovora navedeni gospodin se nije htio pojaviti kako bismo uopće vidjeli o čemu se radi. Nadzorom i kontrolom kod nas nisu utvrđene nepravilnosti u radu, poručili su iz Autokuće Kržak d.o.o. Bjelovar

Još u rujnu 2020., na zahtjev Marijana Lautera, tržišna inspekcija obavila je nadzor u Autokući Kržak te zaključila kako nema daljnjih uvjeta za vođenje postupka po službenoj dužnosti. U nalazu, među ostalim, stoji:

– 18. ožujka 2019. došli ste u servis tvrtke Autokuća Kržak d.o.o. zbog problema u radu motora na vozilu Renault Kangoo. Nakon obavljene dijagnostike utvrđeno je da je motor u lošem stanju jer nije redovito održavan, što je utvrđeno uvidom u Renaultovom ICM sustavu. Prihvatili ste ponudu trgovca da se obavi zamjena motora s manjim brojem prijeđenih kilometara. Neposredno nakon ugradnje primijetili ste da curi ulje, a prema izjavi trgovca, isto je otklonjeno prilikom posjeta servisu. Prema korespondenciji između vas i trgovca nije vidljivo da je trgovac osporavao prava, već vas je pozvao na suradnju, što je napomenuo i prilikom inspekcijskog nadzora.

Utvrđivanje nedostatka same usluge popravka vozila nije u nadležnosti tržišne inspekcije, objasnili su. Stoga su Marijana Lautera uputili na nagodbu sa servisom pred jednim od mjerodavnih tijela za alternativno rješavanje sporova. Uz pomoć Udruge za zaštitu potrošača, obratio se Centru za mirenje Hrvatske gospodarske komore koji je trebao organizirati sastanak. No, autokuća nije se odazvala.

Posljednji dopis Marijan Lauter poslao im je prije šest mjeseci.

Komentari