RIMAC PREUZEO BUGATTI, Grubišić: ‘Nažalost, to je samo jedna priča, Hrvatskoj nije potreban jedan nego tisuće Rimaca’

Twitter

Kao grom iz vedra neba stigla je vijest kako su se Rimac automobili udružili s automobilskim brendom Bugatti Automobiles. To je ujedno jedan od najvažnijih gospodarskih događaja u hrvatskoj povijesti. Priča o Mati Rimcu, čovjeku koji je u nešto više od desetak godina napredovao od startupa i tvrtke koja je imala samo jednog zaposlenika do suradnje s Porscheom i Volkswagen Grupom prava je hrvatska poduzetnička bajka.

“Nažalost, to je samo jedna priča, a Hrvatskoj nije potreban jedan poduzetnik poput Rimca, potrebno joj je tisuće Rimaca”, rekao je za portal Dnevno ekonomski analitičar Andrej Grubišić.

Dodao je da “sve dok se to ne dogodi, neće se vidjeti utjecaj na BDP i na blagostanje države i njezinih građana u cjelini”.

“Ovako je to jedna usamljena priča od koje će koristi imati ulagači, kupci, Matini zaposlenici”, naglasio je.


Pokretači su poduzetnici, a ne političari

Grubišić je istaknuo kako je Rimac još jednom pokazao kako su poduzetnici sa svježim poduzetničkim idejama ti koji pokreću državu i tjeraju je naprijed, a ne političari.

“Ma kakav HDZ, kakav SDP, nama su potrebni ljudi poput Mate. Oni su jedini koji državu mogu odvesti u neku bolju budućnost”, rekao je Grubišić.

Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove komapnije Bugatti Rimac d.o.o. s udjelom od 55 posto. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37 posto, Porsche ostaje na 24 posto, Hyundai Motor Group na 12 posto, a ostali investitori na 27 posto. Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti po kojima je Rimac poznat i s kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila bit će odvojeni u novi poslovni subjekt – Rimac Technology – koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila.

Udruživanje Rimac automobila s Bugatti Automobiles komentirao je za Dnevno i dr. Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti.

On je naglasio kako su time “dobili svi – Rimac prestiž na svjetskoj razini, dok će Bugatti, Porsche i cijela Volkswagen grupa imati koristi od Matinog znanja kako bi cijeli taj segment automobila doveli u budućnost”.

“Ali bojim se da super automobili kao što je Porsche nemaju mjesto u ovoj novoj priči. Kao što svaki ljubitelj tih automobila zna, Porsche na struju nije Porsche, Bugatti na struju više nije Bugatti. Udruživanjem s Rimcem, Bugatti postaje maneken na tržištu. Dok prije nekoliko godina nije bilo cijene na tržištu koju automobil poput Ferrarija nije mogao postići, to više nije slučaj. Ono na čemu su oni temeljili svoj uspjeh je nestalo. Možemo ih usporediti s Nokiom koja je prije dolaska i phonea na tržište bila glavni igrač na tržištu mobilnih telefona, ali je dolaskom nove tehnologija postala višak”, istaknuo je Marušić.

Dodao je kako je “najveći pobjednik u cijeloj toj priči Tesla koji je svojim električnim automobilima pokosio tržište”.

“Ali Mate sa svojim inovacijama i novim tehnologijama je definitivno postao jaki igrač u svjetskim okvirima kojega pažljivo prate najveće svjetske automobilske tvrtke dok ste u svijetu vodi rasprava hoće li budućnost biti električni automobili ili vozila na vodik”, zaključio je Marušić za portal Dnevno.

 

Komentari