Prijevoznici: Firme moraju opstati da bi radnik imao sutra gdje raditi

Dusko Jaramaz/PIXSELL

Višnja Marin iz Inicijative za povremeni prijevoz putnika u N1 Studiju uživo govorila je o problemima s kojima se prijevozničke tvrtke suočavaju u koronakrizi, te koje bi im mjere mogle olakšati poslovanje, ali i opstanak na tržištu.

“Mjera koja je donesena je dovoljna za radnike i moram pohvaliti Vladu. Kada su uvidjeli da branša ima gubitak od 95-98 posto prometa, jasno im je bilo da radnike ne možemo plaćati. To će spasiti radna mjesta, ali ne firme. Firma mora opstati da bi radnik imao gdje sutra raditi.

Država mora nastaviti s cijelim setom mjera da bi zdrave firme mogle nastaviti poslovati. Mi smo prilagodljivi, ali ne možemo se prilagoditi kada nam kažu da moramo stati i da se moramo parkirati”, rekla je Višnja Marin.

Kaže da im najveći problem trenutno predstavljaju leasing kuće.

“Najveći je problem što smo kupili nova vozila koja su kupljena preko leasinga. Leasing društva su nam najveći problem, njihov obračun kamata ne odgovara poslodavcima. I glavnica i kamata čekaju nas u budućnosti, a za čekanje moramo platiti ogromnu kamatu za moratorij, ona se izvlači iz našeg otplatnog plana. Što je noviji autobus, to je gore po vas, kamata je od 18-35 posto.

Moratorij traje do travnja, a do tada bi trebali uplatiti cijeli iznos kamate za moratorij, što je oko 300.000 kuna za nas.

Ekonomistima nije nepoznato kolika je kamata za poslovanje prihvatljiva – oko osam, ili četiri posto, to bi bilo prihvatljivo”, rekla je Marin.

Kazala je kako su oni kao poduzetnici reagirali tako što su troškove sveli na minimum.

“Smanjili smo troškove na minimum, velik broj vozila je odjavljen. Cilj je da tvrtke opstaju, da bi radnici imali sutra gdje raditi.
Bespovratna sredstva bi bili najbolje rješenje, a bespovratna sredstva iz EU-a bi nam pomogla da prebrodimo ovu situaciju i omogućila nam da možemo normalno poslovati.

Naše tvrtke nisu nikada koristile nikakve subvencije. Ako mi ostanemo bez novca, ljudi ostaju bez posla, a oni su dobra radna snaga koja će otići u inozemstvo s obiteljima i neće se vratiti, a mi kao firme morat ćemo prodati autobuse, i zbog toga ćemo biti u minusu. Da bi se minus namirio, poduzetnicima se oduzimaju privatna sredstva, i to nas može dovesti do toga da budemo u dužničkom ropstvu”, rekla je Višnja Marin za N1.

Komentari