Istraživanje pokazuje da će online trgovina nastaviti s rastom i nakon krize

Pixabay

Iako je od izbijanja epidemije cjelokupno tržište online kupovine doživjelo ukupan pad sa 84% na 48% korisnika u Republici Hrvatskoj, došlo je do značajne konverzije kupaca koji prije nisu koristili online kupovinu, pokazalo je istraživanje koje je u ožujku provela komunikacijska agencija EQUESTRIS u suradnji s poslovnim radijom poslovniFM.

Istraživanje, provedeno na prigodnom uzorku od 716 osoba, raspona od 18-60 godina, a obuhvatilo je više pitanja o promjenama potrošačkih navika u online kupovini uslijed izbijanja epidemije koronavirusa, što je prvo istraživanje takvoga tipa provedno na području Republike Hrvatske.

Dobra je vijest da se u skorijoj budućnosti očekuje ukupan rast online tržišta za 5-6% u odnosu na razdoblje prije epidemije, odnosno, 89% Hrvata je izrazilo namjeru online kupovine u budućnosti.

U skorijoj budućnosti očekuje se ukupan rast od 5-6% u ukupnom korištenju online kupovine te se očekuju promjene u naručivanju pojedinih kategorija proizvoda.



Prije početka ožujka 2020., kategorije unutra kojih se najviše kupovalo putem online trgovina bile su Obuća, odjeća i modni dodaci (77%), Informatika, bijela tehnika i kućanski aparati (54%), Kozmetika i parfemi (42%), Raznolika ponuda, proizvodi za čišćenje i osobnu higijenu (37%).

Nakon početka ožujka 2020., kategorija Raznolike ponude, proizvoda za čišćenje i osobnu higijenu porasla je na 40% (sa prethodnih 37%), Hrana i prehrambeni proizvodi su porasli na 39% (sa 27%), Obuća, odjeća i modni dodaci su pali sa 77% na 34%, Informatika, bijela tehnika i kućanski aparati pali su s 54 % na 28%, a Kozmetika i parfemi s 42% na 20%.

Istraživanje je pokazalo da se prema namjeri online kupovine u skorijoj budućnosti može očekivati ponovni rast tih kategorija, dok kategorije Raznolike ponude, proizvoda za čišćenje i osobnu higijenu, Hrane i prehrambenih proizvoda te Hrane i ostalih proizvoda za kućne ljubimce imaju najveći potencijal za rast.

Uvidi također pokazuju kako su najvažniji elementi za odabir online trgovine: kvaliteta proizvoda (55%), mogućnosti plaćanja (46%), sigurnost dostave (39%), uvjeti dostave (32%) te brzina dostave (31%).

Kod naručivanja kategorije Hrane i prehrambenih proizvoda elementi odabira koji se također ističu su Opis proizvoda na Web shopu, Preglednost sadržaja na Web Shopu te Širina asortimana.

Kako bi maksimalno stimulirali rast prodaje proizvoda u online kupovini, online trgovci moraju jasno komunicirati kvalitetu svojih proizvoda, zdravstvenu sigurnost i mjere prevencije pri dostavi te pouzdanost isporuke i uvjete dostave svojih proizvoda. Gotovo dvije trećine ispitanika smatra da je dostava naručenih proizvoda putem online trgovine sigurnija za njihovo zdravlje od samostalnog odlaska u trgovinu, piše poslovniFM.

Komentari