Hanfa: Smjernice za rješavanje odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilima

Hanfa

Upravno vijeće Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (Hanfa) na sjednici održanoj u četvrtak  donijelo je “Smjernice i Preporuke za postupanje po članku 12. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu prilikom rješavanja odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilu”, navodi u priopćenju Hanfa.

Navedene smjernice donesene su u cilju zaštite potrošača, ujednačavanja poslovne prakse osiguratelja na hrvatskom tržištu i pravovremenog rješavanja odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilima.

Propisana je obaveza osiguratelja da u roku od 60 dana od dana primitka odštetnog zahtjeva utvrdi osnovanost i visinu odštetnog zahtjeva te dostavi podnositelju zahtjeva ili obrazloženu ponudu za naknadu štete ili utemeljeni odgovor, ako je upitna odgovornost za naknadu štete ili visina štete.

Osiguratelj mora upoznati oštećenog s pravima u postupku

Smjernice, među ostalim, propisuju da je prilikom zaprimanja i obrade odštetnog zahtjeva osiguratelj obavezan upoznati oštećenog s njegovim pravima u postupku, a kako bi oštećenik znao adekvatno postaviti odštetni zahtjev te da bi se izbjegli prijepori i nejasnoće u postupku rješavanja istog.



U Hanfinom priopćenju se navodi kako je osiguratelj po zaprimanju odštetnog zahtjeva dužan voditi računa o roku od 60 dana za njegovo rješavanje te aktivno komunicirati s oštećenikom i nastojati što prije pribaviti potrebne podatke, s obzirom da se rok od 60 dana ne produžuje u slučaju traženja dodatne dokumentacije.

U slučajevima kada postoji realna mogućnost da će propisani rok od 60 dana biti prekoračen osiguratelj je dužan oštećenoj osobi isplatiti nesporni iznos naknade štete kao predujam, a ostatak kada i ako se za to ispune uvjeti. Obaveza isplate predujma propisana je i u slučajevima kada osiguratelj priznaje odgovornost za naknadu štete, ali je visina štete sporna.

Obavijesti oštećeniku šalju se pisanim putem

Ukoliko se u odštetnom zahtjevu traži naknada štete plaćanjem popravka vozila u servisnoj radionici, osiguratelj je dužan pisano i transparentno obavijestiti stranku o svim eventualnim posljedicama takve odluke, poput mogućnosti da račun popravka vozila bude viši od iznosa na koji oštećeni ima pravo te nemogućnosti naknade isplate nespornog iznosa na račun oštećenoga.

Ukoliko račun popravka odgovara procjeni štete osiguratelja, obaveza plaćanja računa nastupa odmah, a najkasnije u roku od 60 dana. Ako postoji razlika u iznosu računa i procijenjene štete osiguratelj će isplatiti nesporni dio bez odlaganja, uz detaljno obrazloženje oštećenom o nastaloj razlici, navodi u priopćenju Hanfa.

Komentari