HAC otvorio ponude za izgradnju dionice Lekenik – čvor Sisak iako su se Turci žalili treći put zaredom

Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL

Turska tvrtka Tenta Yapi dva puta je zaustavljala natječaj za gradnju dionice Lekenik – čvor Sisak na autocesti Zagreb-Sisak te time odgađala otvaranje ponuda za izgradnju te dionice. Vrijednost radova je 300 milijuna kuna plus PDV.

Turci su prvi put podnijeli žalbu dva dana prije roka za podnošenje ponuda, a ona je odbačena kao nedopuštena. No, HAC je za 10 dana morao pomaknuti rok za otvaranje ponuda.

Nakon toga je dan prije novog roka, ponovno stigla žalba iz turske tvrtke s istim navodima i opet je odmah odbačena kao nedopuštena. I taj put je HAC opet morao pomaknuti rok za otvaranje ponuda za 10 dana, na 13. srpnja u 12 sati.

Turci su to radili kako bi “kupili vrijeme”. U utorak 13. srpnja stigla je i treća žalba Turaka, s istim žalbenim navodima kao i u prethodna dva slučaja. Ipak, u HAC-u su odlučili to prekinuti pa nisu zaustavili nadmetanje i u 12 sati otvorili su ponude. Inače, prema prijedlogu izmjena Zakona o javnoj nabavi, nedopuštene žalbe neće više moći zaustavljati natječaj.


Najnižu cijenu ponudio konzorcij Colas Hrvatska i Geotehnika

Tako je na natječaj za dionicu Lekenik – čvor Sisak stiglo jdevet ponuda. Najnižu cijenu ponudio je konzorcij Colasa Hrvatska i Geotehnike – 281,3 milijuna kuna.

Ponuda talijanskog RDE-a i hrvatskog GP-a Krka iznosi 349,4 milijuna kuna, dok je austrijski Swietelsky ponudio 365 milijuna kuna. Na natječaj za dovršetak autoceste prema Sisku javio se i austrijski Strabag koji je ponudio da taj posao izvede za 299,7 milijuna kuna. Zajednica ponuditelja koju čine Kamgrad, Kolektor Koldig i Zagorje Gradnja ponudila je 341,2 milijuna kuna, a hrvatsko-bosanskohercegovački konzorcij GIP Pionira i Heringa ponudio je 343,1 milijun kuna.

Ponuda makedonskog Betona teška je 319,5 milijuna kuna, dok je slovenska Gorenjska Gradbena Družba ponudila 360,8 milijuna kuna. Albanska tvrtka Gener 2 ponudila je da će ovaj posao odraditi za 293,6 milijuna kuna.

Osim Turaka, ovaj natječaj zaustavljale su i druge tvrtke, a zanimljivo je da na kraju nijedna od njih nije podnijela ponudu, a radi se o crnogorskoj tvrtki Medijus i bugarskom Trace Groupu.

Gradnjom te zadnje dionice autoceste duge 11 kilometara Sisak će od Zagreba biti udaljen samo 20-ak minuta vožnje. Sad vožnja između ta dva grada traje otprilike jedan sat. Trenutačno je u prometu 30 kilometara ceste A11. Dionica Jakuševec – Velika Gorica jug duga je 10 kilometara, a dionica Velika Gorica jug – Buševec devet kilometara.

Vijadukt Ranžirni kolodvor sa spojem za Sarajevsku ulicu u Zagrebu koji je u planu dug je jedan kilometar. U HAC-u kažu da dosadašnji troškovi gradnje autoceste A11 iznose oko 3,1 milijardu kuna. Što se tiče dionice Lekenik – Sisak, navode da će taj projekt financirati vlastitim novcem, piše Večernji list.

Komentari