Gari Cappelli: Cilj je održati turistički sustav stabilnim do trenutka kada se stvore preduvjeti za nastavak normalnog poslovanja

Foto: Darko Tomas / CROPIX

O dosadašnjem utjecaju pandemije koronavirusa na hrvatski i svjetski turizam, mjerama Vlade namijenjenim turističkom sektoru te mjerama koje se provode na emitivnim tržištima, razgovarali su članovi Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u ponedjeljak na 64. sjednici Turističkog vijeća HTZ-a, održanoj putem video poziva, navodi se u priopćenju HTZ-a. 

Ministar turizma Gari Cappelli tom se prilikom osvrnuo na dosadašnje mjere Ministarstva turizma i Vlade te novi paket mjera koji je trenutno u saborskoj proceduri.

Dosadašnje mjere usmjerene su na održavanje likvidnosti turističkih subjekata i očuvanje radnih mjesta. Naš glavni cilj je održati turistički sustav stabilnim do trenutka kada se stvore preduvjeti za nastavak normalnog poslovanja kako bismo bili spremni što bolje se pozicionirati na tržištu po završetku ove trenutne situacije. Kroz samo neke od dosadašnjih mjera smo po osnovi turističke pristojbe i koncesijske naknade rasteretili sustav za oko 180 milijuna kuna”, rekao je Cappelli.

Dodao je kako je Vlada za očuvanje svakog radnog mjesta osigurala četiri tisuće kuna te je oslobodila 93 posto poduzeća poreznih obveza, dok je za ostatak mjera odgoda plaćanja i obročna otplatu do 24 mjeseca bez kamata.



“Uz već predstavljene kreditne linije namijenjene održavanju likvidnosti, Ministarstvo turizma subvencionira i dodatne putem HBOR-a za obrtna sredstva i povećanje likvidnosti uz subvencioniranu kamatu namijenjeno mikro, malim i srednjim poduzetnicima u turizmu i ugostiteljstvu u iznosu od 600 milijuna kuna, a koje će moći koristiti i turističke zajednice na tri godine beskamatno“, istaknuo je Cappelli.

Najvažnije je zdravlje građana i gostiju koji se trenutno nalaze u Hrvatskoj

Napomenuo je kako je u ovom trenutku najvažnije zdravlje građana i gostiju koji se trenutno nalaze u Hrvatskoj te kako će Vlada kontinuirano provoditi različite mjere kako bi se minimalizirale gospodarske posljedice situacije s koronavirusom i kako bi se turistički sustav učinio pripravnim za razdoblje nakon epidemije.

Na koronakrizu osvrnuo se i Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a koji je rekao kako su “u svakodnevnoj komunikaciji sa svim svojim predstavništvima u svijetu te na dnevnoj bazi dobivaju izvješća o situaciji na emitivnim tržištima”.

“Prisutnost i vidljivost na svjetskoj turističkoj karti primarno održavamo kroz aktivnosti na društvenim mrežama na kojima trenutno bilježimo iznad prosječan doseg objava, posebice na tržištu Italije i Amerike. Ljudi su u svojim domovima, a mi im pokušavamo na zanimljiv način s mnoštvom korisnih informacija prikazati i manje poznate priče iz hrvatskih destinacija. Brojimo 18 Facebook stranica, svaki sadržaj pomno se bira i prilagođava trenutnom stanju na svakom nama važnom tržištu te se nastojimo i dalje promovirati kao blisko i sigurno tržište te izazvati emocije fotografijama i umirujućim porukama”, istaknuo je Staničić.

Neizvjesno je kada će se pokrenuti turistički promet

Napomenuo je kako se kinesko tržište počelo polako stabilizirati. “Na njemu smo u zadnjih desetak dana proveli nekoliko on line aktivnosti s partnerima poput Ctripa, Mafengwoa, Tuniua te Tongchenga. Iako je i dalje neizvjesno u kojem će se trenutku početi realizirati turistički promet u zemlji, svaka kriza u jednom trenutku završava, a kad se stvore uvjeti okrenut ćemo se aktivnoj promociji prema domaćem tržištu, kao i prema dostupnim tržištima u okruženju”, rekao je Staničić.

I on se osvrnuo na Vladine mjere za koje je naglasio kako su stigle u ključnom trenutku kako bi se očuvala radna mjesta i osigurala likvidnost.

“U ovom trenutku to je od presudne važnosti. Mjerama su obuhvaćeni svi dionici turističke industrije, hotelijeri, privatni iznajmljivači, kampisti, turističke agencije, ugostitelji, kao i sustav turističkih zajednica”, zaključio je Staničić.

Na sjednici se, među ostalim, razgovaralo o situaciji u drugim zemljama, mjerama koje se poduzimaju te općenito stanju turističkih tvrtki u Europi i svijetu pri čemu se naglasila važnost kontinuirane komunikacije s brojnim partnerima kako bi se suradnja po završetku trenutne situacije mogla intenzivirati te čime bi se omogućio brži oporavak i stabilizacija turističkog tržišta, piše u priopćenju HTZ-a. 

Komentari