Brend je najveća garancija gostu za kvalitetu i doživljaj

Foto: Davor Pongracic / CROPIX

Kakva će biti budućnost hotelijerstva i turizma, u kontekstu svjetske industrije smještaja te odnosa prema turistima u Hrvatskoj i zemljama u okruženju u sljedećih pet do 10 godina, bila je jedna od tema hotelsko-investicijske konferencije Adria Hotel Forum (AHF) održane u utorak u Zagrebu.

Konferencija je namijenjena hotelijerima, investitorima, konzultantima i ostalima iz svijeta turizma i financija, a održava se i u srijedu, 19. veljače, u zagrebačkom hotelu Hilton Garden Inn.

Kvaliteta smještajnih objekta, pogotovo hotela vrlo je važna u turizmu, a uz nebrendirane hotele postoje i brendirani koji imaju prepoznatljive standarde kvalitete.

“Prije 20 godina bilo je nekoliko svjetskih brendova u hotelima, danas ih je mnogo više, a koliko će ih biti u budućnosti, ne može se sa sigurnošću utvrditi”, rekao je Markus Lehnert, Vice President International Hotel Development, Marriott International.



Dodao je kako suvremeni turisti traže kvalitetu i stoga točno znaju što žele – u kakvim hotelima odsjesti, što obići, vidjeti i što raditi na odmoru.

“To može biti šetnja New Yorkom, jahanje na devama u Tunisu ili odlazak na krstarenje, ali mora biti kvalitetna ponuda”, istaknuo je Lehnert.

Hrvatskoj nedostaju visokokategornici

Da su brendovi važni u hotelskoj industriji slaže se i James Chappell, Global Business Director, Horwath HTL, koji je rekao kako postoji osam ključnih elemenata koji se moraju zadovoljiti u kontekstu svjetske industrije smještaja.

U Hrvatskoj postoji 51 vrsta smještajnih objekata koji se nalaze u pet skupina, među kojima su i hoteli. Postoji osam vrsta hotela u našoj zemlji.

S obzirom na to da Hrvatskoj nedostaje hotela visoke kategorije potrebna su ulaganja u tu vrstu smještaja. Opterećenja koje Hrvatska nameće investitorima su prevelika i još ih se uvijek dovoljno ne stimulira.

Otegotno je i to što se u našoj zemlji najsporije od svih mediteranskih zemalja vraća uloženi kapital u hotele.

Od ukupne europske hotelske ponude samo je 25 posto brendirano, ali taj se postotak ipak povećava i to zbog toga što potrošač ili gost jedino kroz snagu brenda može prepoznati kvalitetu.

“To znači da, primjerice nebrendirani hoteli kategorije pet zvjezdica ne moraju imati kvalitetu koju daje neki hotelski brend. Zvjezdice nisu znak kvalitete već to jedino garantiraju brendovi”, rekao je za portal Otvoreno.hr Nikola Karamarko, vlasnik Karamarko Consultinga d.o.o. za upravljanje razvojem i poslovanjem u hotelijerstvu i turizmu.

Dodao je kako se čini da se Hrvatske i Europa sve više otvaraju prema svijetu, a povećava se i potreba za brendiranjem hotela, jer je “brend najveća garancija da će gosti dobiti kvalitetnu uslugu i doživljaj”.

Siniša Topalović, iz tvrtke Horwath HTL je naglasio kako Hrvatsku treba promatrati u odnosu sa zemljama u okruženju.

“Do 2025. godine u regiji će u hotelskoj industriji biti 36.694 soba, a na Hrvatsku otpada sedam posto. Važno je i ulaganje po ključu u sobe pa će tako Hrvatska investirati 185 tisuća eura po ključu, a Austrija 114 tisuća eura dok se procjenjuje da optimalno ulaganje iznosi 147 tisuća eura po ključu”, istaknuo je Topalović.

Inače, AHF je u vlasništvu globalne kompanije Bench Events i dio IDEEA-e odnosno konferencije za hotelske investicije koja će se održati u svibnju 2020. godine u Pragu. Na toj će konferenciji biti riječi o hotelskim investicijama u srednjoistočnoj i južnoj Europi.

Komentari