Benzinci i dizelaši odlaze u povijest? Pogledajte koja će to biti jedina dopuštena prijevozna sredstva na novom tržištu

Ilustracija

Više se nećemo voziti u automobilima na benzin i dizel? Očigledno ne, jer je Europska unija predložila strategiju kojom će se u sljedećem desetljeću postići ugljična neutralnost u borbi protiv klimatskih promjena. Prema tome, budućnost je na električnim vozilima.

Automobil je prijevozno sredstvo broj jedan za Europljane, ali ujedno i “krivac” za emisije plinova s učinkom staklenika. EU je prošle godine zacrtala cilj postići ugljičnu neutralnost do 2050.

Europska komisija trebala bi 14. srpnja predložiti nove propise za postizanje tog cilja, a prema više izvora razmatra se potpuno ukidanje automobilskih emisija od 2035. godine.

Jedino će električna vozila moći ispuniti takav zahtjev i shodno tome bit će jedina dopuštena prijevozna sredstva na potpuno novom tržištu.



Europa je u 2020. godini uvela najvišu dopuštenu granicu od 96 grama CO2 po kilometru za konstruktore automobila, no ta bi se dopuštena količina trebala smanjiti za 37,5 posto u 2030.

Smanjenje emisije ugljika trebalo bi tako dosegnuti 60 posto u 2030., a  zatim 100 posto 2035. godine.

Iako se o tim brojkama još raspravlja one su golema prisila za automobilsku industriju koja do 2027. mora računati sa strožim propisima o onečišćenju za motore s unutarnjim izgaranjem.

EU računa na tranzicijsku tehnologiju

Na automobilskom tržištu koje je pretrpjelo težak udarac pandemijom koronavirusa, električna vozila snažno napreduju. Tako je udio električnih automobila u pet mjeseci ove godine iznosio osam posto od svih registriranih vozila u zapadnoj Europi.

“Bilo je to 356 tisuća vozila što je više nego u cijeloj 2019.”, rekao je njemački analitičar Matthias Schmidt.

Novi  propisi još će više favorizirati električna vozila i sve više voditi prema odbacivanju hibridnih i hibridnih vozila s punjenjem koja kombiniraju benzinski motor i bateriju.

To je velik izazov za industriju koja zapošljava 14,6 milijuna ljudi u Europskoj uniji i koja još snažno računa “na tranzicijsku tehnologiju”.

Komentari