Ako preuzmu Bugatti, Rimac automobili vrijedit će milijardu dolara

Screenshot

Rimac automobili navodno se, pišu mnogi mediji, obogaćuju za još jedan senzacionalni model – preuzimaju slavni Bugatti od Volkswagena.

Ako se stvarno ostvari ova vijest, koju su jučer prvo objavili njemački Manager Magazin, Reuters, a onda i britanski Car Magazine, onda bi Hrvatska već do kraja ove godine mogla imati tehnološku kompaniju vrijednu milijardu dolara.

Nitko nije još potvrdno dao izjavu, niti su iz Rimca htjeli komentirati nagađanja i objave. Jedino je voditelj komunikacija Bugattija Tim Bravo istaknuo da je Bugatti protekle dvije godine poslovao pozitivno i da mu prodaja od početka ove godine ide jednako dobro kao i lani, i to unatoč pandemiji.

Gostujući prije tjedan dana u Zagrebu na konferenciji Poduzetnički mindset 2020, Rimac je izjavio da priprema novo veliko iznenađenje. Nije htio otkriti druge detalje, osim što je dodatno istaknuo kako mu se širi tvrtka i kako radi s Porscheom, spomenuvši i modele Bugattija i Lamborghinija.

Izvori bliski upravi VW grupe navode da ona želi Rimčevu tehnologiju, koja iako se razvija svuda po svijetu ipak ne daje posvuda jednake rezultate. Mate Rimac je u svojih preko deset godina poslovanja uspio razviti nekoliko električnih automobila. Električna su vozila, odnosno dijelovi za takva vozila, u samoj srži razvojne politike VW-a. Volkswagenov je plan stoga povećati vlasnički udio u Rimac Automobilima da bi stekao što više know-howa, a zauzvrat omogućiti Mati Rimcu da mu startup postane jednorog, piše Jutarnji list.

Porsche i Rimac

Još 2018. Porsche je stekao deset posto udjela u Rimac Automobilima. U 2019. kupili su još 5,5 posto. Porsche je tako postao dio dobrog društva: među ostalim ulagačima su Hyundai, Jaguar, Koenigsegg i Magna. Mate Rimac je još prošle godine mogao nabrojati 15 automobilskih tvrtki i modela s kojima surađuje, što uopće nije loše za firmu koja je započela s radom 2009. godine.  Sada on zapošljava više od 600 ljudi specijaliziranih za elektromobilnost, razvoj baterija i radnu elektroniku.

Rimac bi mogao biti nazvan europskim Teslom, no dok je tvrtka Elona Muska u posljednje tri godine proizvela više od 600 000 automobila Model 3 i Y, Mate i njegov tim su napravili tek pregršt električnih hiper automobila. Prvi je bio Concept One, predstavljen 2011. godine i od kojeg je napravljeno samo osam modela, prenosi Car Magazine. Najnoviji je C-Two koji još nije ušao u proizvodnju.  Najveći sekundarni dioničari Rimčevih automobila su Porsche, Camel Group (kineski proizvođač baterija) i kineski investitor. Iako se stvarna vrijednost Rimca tek treba utvrditi, Bugatti na današnjem tržištu vjerojatno vrijedi 500 milijuna eura. Porsche bi htio većinski udio firme (49%), a za  zamjenu će 32-godišnji poduzetnik dobiti marku Bugatti i srodnu infrastrukturu koja izgleda kao savršena odskočna daska za taj maleni hiper automobil C-Two.

Tvrtka vrijedna milijardu dolara?

Stoga, ako se Volkswagen preko Porschea prebaci u Rimac Automobile, Rimac dobije vlasništvo nad Bugattijem, a Porsche poveća svoj udio na 49 posto ili neki manji postotak, Rimčev će startup automatski postati tržišno vrijedan više od milijardu dolara.

Komentari