Srbijansko ministarstvo kulture Goldsteina optužilo za povijesni revizionizam. Zasmetalo im seciranje laži o broju stradalih u Jasenovcu

Ministarstvo kulture Republike Srbije izbacilo je knjigu ‘Jasenovac’ povjesničara Ive Goldsteina s godišnjeg popisa naslova koji su predviđeni za otkup i pohranu u tamošnjim knjižnicama.

Knjiga je bila na preliminarnoj listi, ali je nestala na putu do konačnog popisa. Budući da se radi o presedanskom slučaju, jer tamošnji kulturni radnici ne pamte istovjetan primjer u sustavu državnog otkupa knjiga, srpski mediji zainteresirali su se za priču.

Nakon teksta u listu Vreme, portal Nova.rs objavio je neslužbenu informaciju da je odluka zapravo donesena intervencijom ministra kulture Vladana Vukosavljevića, premda je samo ministarstvo u prvom očitovanju ustvrdilo da je nadležna komisija za otkup neovisna od političke moći. U nedostatku suvislih obrazloženja, Goldstein je posumnjao da je pravi razlog njegovo seciranje laži o broju stradalih u Jasenovcu, koji je gotovo deset puta veći od 83 tisuće žrtava s popisa jasenovačkog spomen-područja. Riječ je o brojkama od kojih ozbiljni historiografi odavno zaziru, ali se one i dalje često koriste u srpskim povjesničarskim i političkim krugovima, pišu Novosti.

‘Brojka od 700.000 jasenovačkih žrtava je mit koji sam morao dekonstruirati i pokazati kako je žrtava bilo manje. Međutim, time ni na koji način ne umanjujem jasenovačke strahote, već pokušavam priču izmaknuti iz političke arene i prebaciti je isključivo u jednu civiliziranu kulturu sjećanja. I Hrvatska i Srbija, i druge susjedne zemlje, takvu kulturu trebaju, ali ona nikako da stigne’, poručio je Goldstein u Vremenu.



Tri dana poslije, nakon što su priču prenijeli drugi mediji, poput tabloida Kurir, koji je objavio tekst s naslovom ‘Skandal – za Jasenovac nema mesta u bibliotekama’, Ministarstvo kulture poslalo je novinskim agencijama drugo priopćenje.

U tome obraćanju javnosti, koje je u isto vrijeme bizarno i skandalozno, ministarstvo je Goldsteina optužilo za povijesni revizionizam.

Komentari